fredag 15 juli 2016

Sommar och sol..




Efter alla julkort så måste jag ju väga upp med ett somrigt kort med!! :) Eller ett frimärke som det är tänk att vara...
Stämpeln med badflickan kommer från SKOGSTOKIGA


Vågorna är en die från Magnolia och jag har färgat in dom med Inka gold Turkos. Blir sånt himla fint skimmer (som sällan går att få på bild) Satte vågorna på 3d kuddar

Papper från Gummiapan
Färglagt med Copics
Blomdie fr Sizzix
Blad die fr Magnolia
Solstämpel fr Magnolia
Liten poststämpel fr Whimsy stamp
Frimärksdie fr Spellbinder

Utmaning:
PYSSLOTEKET  ord som ska finnas med på kortet Orden är: blommor, solen, havet, stranden, blått, moln, glass, brygga, semester, sommar, poolen, jordgubbar, smultron, fiskmåsar och grilla.
Mina är : Solen,havet,poolen,sommar,semester,moln och blått
*fniss* man behövde bara 3 av dem,men nu fick jag dit ett par till!! ;)

14 kommentarer:

Veronique sa...

Herlig sommerkort, Maritha :) God helg!

BenteS sa...

Et herlig kort til å bli i godt humør av :))
God helg til deg!

iaz sa...

Vilket läckert somrigt kort! Så fint färglagt =) kram

Lau W sa...

What a cool card Maritha !
All is ok here, we're living in the North of France. So cruel world !!
My eyes are not ok yet, i think it takes time...pfff !
Big kraaaaaaam !
xxx

Anonym sa...

Toppenfint sommarkort! Vilken underbar solstämpel! Har letat men kan inte hitta den... Några tips på vart jag ska söka? :)

Maritha sa...

Tyvärr har jag nog inget tips då jag köpte den begagnad på fb.. :)

Maritha sa...

Tyvärr har jag nog inget tips då jag köpte den begagnad på fb.. :)

Gunilla R sa...

Så härligt kort, det är den typen av kort som gör mig glad! /Gunilla R

Ulrika aka LillBlomman sa...

Fantastiskt kort Maritha och magiskt färglagt, som alltid! Vad roligt att du ville vara med på Pysslotekets tävling! /Ullis

Päivi sa...

Men vilket läckert kort! Och sååå somrigt :) Kul att du hakade på vår utmaning hos Pyssloteket :)

Malin sa...

Helt underbar kort! Fantastiskt färgläggning! Kan känna hur det är att ligga där!
Kul att ju deltar i sommartävlingen!

Gunsan sa...

Åh vilket mysigt kort!

Hanna sa...

Otroligt snyggt färglagt. Vilken härlig idé att göra frimärkskanter. Kul att du är med i Pysslotekets sommartävling. /Hanna

Jeanette Wallén sa...

GALET fint kort!! Tack för att du är med och utmanas i Pysslotekets sommartävling! / Jeanette - Tettiz